Forum

Odgovori Prijavi moderatoru
city.radio

City radio

27. 02. 2015. 18:30

Da li su podaci koje o robi dobijamo zaista tačni i dovoljno precizni?

Kada je dugo najavljivani  Zakon o zaštiti potrošača prošle godine stupio na snagu činilo se da je krenulo uvođenje kakvog takvog reda u oblast uvek komplikovanih odnosa nas potrošača sa jedne i pružalaca robe i usluga sa druge strane. Da li je baš tako? Da li je ponašanje trgovaca postalo čestitije? Da li nam je jasnije šta mi to sve u stvari plaćamo kroz račune za komunalije? Da li znamo kakvu mi to hranu jedemo, kakva hemijska sredstva koristimo? Jesmo li svesni šta znače sve one deklaracije na proizvodima za masovnu potrošnju? Da li je dovoljno jasno svakom pojedincu gde i kome može da se obrati ukoliko smatra da je došlo do kršenja osnovnih potrošačkih prava? Laički gledano, situacija je daleko od idealne. Gotovo da nema čoveka koji bar jednom nije uočio pokušaj obmane potrošača. Uprkos Zakonu, veliki broj trgovinskih lanaca i dalje ga krši naročito pri reklamiranju “akcija” i proizvoda na njima.  Neretko će se reklamirati proizvod po ceni skupljoj od redovne a navodno na “akciji”. Drugi, ništa ređi slučajevi obmane su reklamiranje zapravo nezdrave hrane kao zdrave, ili one proizvedene u inostranstvu kao “Made in Serbia” proizvoda. Jedna od najčešćih situacija u, po pravilu, najposećenijim trgovinskim lancima je sledeća: Dođete do rafa na kom se nalazi veliki broj artikala istog proizvođača, ispred jednog od njih se nalazi  veoma upadljiv natpis: Akcija! i značajno umanjena cena. Uzimate, stavite u korpu i na kasi shvatite da taj koji je obeležen uopšte nije na akciji, već neki drugi, koji je ili skriven iza ili ga uopšte nema u ponudi. To shvatite kada je artikal već naplaćen a iza vas red od stotinu duša. Najčešće, posle prve zbunjenosti koju kasnije smeni ljutnja, odustanete od rasprave. Da li vam se to dogodilo? Uopšteno da li imamo dovoljno informacija koje nam mogu pomoći da napravimo taj “razuman izbor”?

Odgovori Prijavi moderatoru
zarko

zarko

28. 02. 2015. 11:53

Akcija

Koliko puta mi se desilo da u marketu naidjem na akciju, a kasnije se ispostavi da su neposredno pred "akciju" podigli cene, da bi ih onda snizili i to proglasili akcijom!? Uz to, primetio sam da se na akciji cesto pojavljuju proizvodi koji su pred istek roka trajanja, pa je akcija nacin da ociste lager.

Odgovori Prijavi moderatoru
jelena

jelena

28. 02. 2015. 12:02

Emulgatori

Ja sam ubedjena da ogromna vecina ljudi nije upoznata sa tim koliko su emulgatori štetni po zdravlje. Emulgatori su aditivi koji se dodaju u industrijski proizvedenu hranu, sa ciljem da se dobije proizvod što privlačnijeg izgleda ili ukusa. U prehrambenoj industriji se koriste i kao konzervansi. Na ambalažama proizvoda u koje spadaju sokovi, slatkiši, namazi i sl. proizvođači utiskuju oznaku emulgatora (E i brojna oznaka koja je jedinstvena u celome svetu). Ljudi su obično u dilemi oko toga koji su emulgatori štetni, a koji dozvoljeni. Odobrenje da se neki aditiv može koristiti izdaje Svetska zdravstvena organizacija. Ipak, ne zaboravite da su štetni emulgatori češći na trpezama i da predstavljaju podmukle ubice koje dovode to totalnog raspadanja imunog sistema. Posebnu pažnju treba obratiti na emulgatore E131, 142, 210, 211, 213, 214, 215, 216, 217, 239.

Odgovori Prijavi moderatoru
bilja

bilja

28. 02. 2015. 12:08

cipele

Kupila sam cipele na kojima je jasno pisalo da su optporne na vlagu. Medjutim, kada me je uhvatila prva veća kiša, đon se potpuno odlepio! Otisla sam naravno u radnju u kojoj sam kupila cipele da uputim reklamciju, ali mi je trgovac rekao da se to samo tako piše na deklaracijama, ali da zapravo i ne postoji obuća koja je potpuno otporna na vlagu, pogotovu na pljusak na otvorenom!!!

Odgovori Prijavi moderatoru
limeni

limeni

28. 02. 2015. 14:33

Re:cipele

Citat:

Kupila sam cipele na kojima je jasno pisalo da su optporne na vlagu. Medjutim, kada me je uhvatila prva veća kiša, đon se potpuno odlepio! Otisla sam naravno u radnju u kojoj sam kupila cipele da uputim reklamciju, ali mi je trgovac rekao da se to samo tako piše na deklaracijama, ali da zapravo i ne postoji obuća koja je potpuno otporna na vlagu, pogotovu na pljusak na otvorenom!!!  
 
To je sada omiljeni trgovački trik. Na sve cipele stave oznaku: Samo za suvo vreme! čak i na planinarske gojzerice i tako...