Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Samnji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Kultura

18. 09. 2020.

Autor: Jelena Jocić Izvor: City radio

Uručena Nišvil nagrada za životno delo

Miša Krstić: Muzika govori više od hiljadu reči

Nagrada Nišvil džez festivala za životno delo ove godine pripala je Milošu Miši Krstiću, proslavljenom džez pijanisti, kompozitoru, aranžeru, pedagogu, istoričaru džeza i esejisti. Krstiću je nagradu uručila gradonačelnica Dragana Sotirovski na svečanoj dodeli u Gradskoj kući, u prisustvu Ivana Blagojevića, direktora Nišvil džez festivala.

 

Puno je godina prošlo od kad je na Nišvilu dodeljana prva nagrada za životno delo, ovde su prodefilovali velikani srpkog džeza, ljudi koji su zadužili nacionalnu kulturu, kaže Ivan Blagojević i dodaje da je pre dvadeset godina Miša Krstić bio gost Nišvil džez festivala, a danas je lauerat nagrade.

Nagrada je značajna po više osnova. Dodeljuje se na jednom festivalu koji je visoko kotiran na listi muzičkih džez festivala u svetu. Posebno mi je značajno što se dodeljuje za jedan muzički žanr koji je džez u izvornom smislu te reči, koji nije pred očima javnosti svakodnevno kao estrada i treće da će ovo ostati upmaćeno kao festival u doba korone, rekao je Miša Krstić pri uručenju nagrade. Dodao je kroz šalu da u sećanju mnogih generacija ostati urezana  2020.godina u kojoj je baš on dobio nagradu za životno delo, u doba korone.

Nagrada je delo umetnika Vlade Ašanina, a pored glavne Krstiću je uručena i simbolična nagrada u znak sećanja na Grad Niš, delo Mladena Stankovića.

Miša Krstić je rođen 1947. godine. Za muziku se zainteresovao u ranoj dobi. Sa 9 godina sporadično uzima časove klavira. Već sa 11 njegova glavna muzička preokupacija postaje džez, koji takođe sam usavršava sakupljajući i slušajući ploče džez velikana. 

Bio sam jedinac u porodici. U kući smo imla radio. U ono vreme je bilo svega pet ili šest stanica, koje sam ja stalno vrteo bilo je tu i džez emisija na Radio Beogradu, pa čak i Bukurešt i Novi Sad, Zagreb i Glas Amerike. Meni se ta muzika dopala dok ona druga koja se u to vreme puštala na radiju nije, priseća se Krstić.

Sve do akademije nije imao formalno obrazovanje, ali se i danas sa osmehom priseća kako je njegov ujak i sam muzičar, posedovao ploče i donosio liste popularnosti iz časopisa Daun bit koje su u to vreme mogle da se nađu samo u iz Američkoj čitaonci u Beogradu. To ga je podstako na istraživanje, te bi dugo nakon toga pretraživao top liste i vrteo stanice.

Prvi je muzičar sa ovih prostora koji je magistrirao džez, 1995. godine u kolevci te muzike u Americi, gde je jedno vreme i radio kao asistent za kombo sastave i istoriju džeza. Napisao i tri knjige za Notu Knjaževac, osamdesetih godina, a zatim i knjigu Vek džeza od Sent Luisa do Beograda u izdanju Jugokoncerta, koja je posle postala i udžbenik istorije džez istorije za Srbiju.

U Los Anđelesu je 2009, 2010 snimio disk sa čuvenim bubnjarom Piterom Erskinom za Densing bend u Zagrebu. Sarađivao je sa najznačajnijim dez formacijama kako u svetu tako i u tadašnjoj Jugoslaviji.

Za mene je džez muzika način života, moje veselje, mladi danas nisu dovoljno posvećeni, fokus se izgubio i to me je ražalostilo. Nedavno sam čuo da muzika govori više od hiljadu reči i zato ću današnju svečanost završiti muzikom, rekao je pijanista i seo za klavir.

Komentari (0)

ostavi komentar

Nema komentara.

Ostavi komentar

antiRobotImage