Home  |  Program  |  Projekti  |  3 x IN  |  Svi imamo iste potrebe i ista prava
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Samnji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

3 x IN

24. 11. 2015. Niš

Izvor: City radio

Škola za osnovno i srednje obrazovanje „14. Oktobar“ i Otvoreni klub

Svi imamo iste potrebe i ista prava

Otvoreni klub iz Niša aktivno se kroz različite projekte bavi inkluzijom dece i mladih. U saradnji sa Specijalnom školom „14. oktobar“ iznedrili su pozorišni komad, za koji su celokupni koncept osmislila deca.

Deca su prepoznala određene scene iz svakodnevnog života i škole, u kojima su se nalazila i deca sa nekom vrstom invaliditeta. Kreatori i akteri predstave su kroz rad shvatili da svi imamo iste potrebe i ista prava, i nastaviće aktivno da se bave promocijom inkluzije kroz takve i razne druge aktivnosti.

Nišku školu za osnovno i srednje obrazovanje „14. oktobar“ trenutno pohađa oko 180 učenika sa invaliditetom. Inkluzivno obrazovanje podrazumeva uključivanje i redovnih i škola za učenike sa smetnjama u razvoju u jednu interakciju, međusobnu saradnju, zajedničku dopunu, podršku i ujedinjene svih aktivnosti ovih škola u obrazovanu inkluziju.

Direktor škole „14. oktobar“,  Zoran Nikolić,  nam je približio sam termin obrazovne inkluzije i istakao da je neophodno da međusobna saradnja redovnih i specijalnih škola bude dvosmerna. 

Od trenutka donošenja odluke o inkluzivnom obrazovanju mnoge predrasude su nestale. Iako škole prolaze kroz težak period prilagođavanja na inkluzivno obrazovanje, Zoran Nikolić je siguran da se aktivnim i javnim radom postižu dobri rezultati.

Sa svakim novim događajem, inovacijom, prikupljenim sredstvima se kupuje oprema koja je potrebna učenicima sa smetnjama. Zbog izuzetno skupe tehnologije nisu materijalno i tehnički potpuno u mogućnosti da pruže podršku učenicima sa oštećenim vidom, ali škola radi i sa njima jer su bar deo opreme uspeli da obezbede.

Ljiljana Ivanović, nastavnica muzičke kulture u školi „14. oktobar“ svakodnevno radi u nastavi sa decom sa poteškoćama, ali su brojne i vanastavne aktivnosti u koje je ona uključena. Pored obrazovne, Ljiljana Ivanović kaže da je izuzetno važna i socijalna inkluzija. Ona nam objašnjava da su deca koja imaju smetnje u razvoju, draga, dobra, otvorena za drženje i iskrena.

Škola ima dugogodišnju saradnju sa Otvorenim klubom iz Niša. Članovi Otvorenog kluba su prepoznali problem u školstvu i društvu u celini sa decom ometenom u razvoju, i bave se inkluzijom mladih i dece kroz različite projekte već dugi niz godina. Jedan od realizovanih projekata je inkluzivni omnibus „Saksija, lopta i Pinokio“, u kojoj su zajednički glumila deca iz niških srednjih škola i učenici „14. oktobra“. Darko Ignjatović, socioliog i stručni saradnik Otvorenog kluba kaže da su ovakvi projekti neophodni i veoma važni. 

Omnibus „Saksija, lopta i Pinokio“ nedavno su premijerno za Nišlije odigrali na sceni dvorane Simfonijskog orkestra članovi Otvorenog kluba iz Niša i učenici „14. oktobra“. Njihov zajednički rad je bio izuzetno uspešan, a glavna glumica Danica Ilić, učenica Gimnazije "Bora Stanković" prepuna je pozitivnih utisaka tokom rada sa decom sa teškoćama u razvoju.

Aktivizam kod Danice i njenih drugara iz Otvorenog kluba javio se iz želje da se druže i sarađuju sa decom koja imaju smetnje u razvoju, i tako kao najmlađa populacija budu i sami promoteri inkluzije.

Otvoreni klub se već nekoliko godina bavi projektima kojima se na kulturan i kreativan način promoviše inkluzivno obrazovanje i inkluzivni principi.

Jovan Marinković, pedagog na predstavi „Saksija, lopta i Pinokio“ kaže da je veoma značajno da se na ovakav način još aktivnije promoviše inkluzija. Kroz reakcije dece koja se uključuju u inkluzivne aktivnosti primećuju se pozitivni efekti i izuzetno dobri rezultati.

Iako za svaku novinu treba vremena da postane uobičajena, Darko Ignjatović, sociolog, smatra da smo kao savremeno društvo na dobrom putu, a vremenom se budi i podiže svest o jednakosti svih ljudi. Za naše društvo je ključno da promocija inkluzije, koja je obavezna, bude temeljna, kontinuirana, aktivna, glasna i javna.

Projekat 3xIN podržali su Ministarstvo kulture i informisanja i GO Pantelej.

Komentari (0)

ostavi komentar

Nema komentara.

Ostavi komentar

antiRobotImage

Najčitanije

Najviše komentara