Home  |  Program  |  Projekti  |  3 x IN  |  Muzika kao motivacioni element u procesu inkluzije
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Samnji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

3 x IN

29. 12. 2015. Niš

Izvor: City radio

Inkluzija, Integracija, Informacija

Muzika kao motivacioni element u procesu inkluzije

Muzika nije samo simbolička forma i medijum zabave. Muzika je snažno sredstvo komunikacije i motivacioni element koji se sve više primenjuje, ne samo u umetničko kreativne, već i u podsticajno razvojne i terapijske svrhe.

Muzikoterapija je mlada naučna disciplina koja nalazi primenu u svim oblastima tradicionalne medicine, ali i u obrazovnim ustanovama, u oblasti edukacije i specijalne edukacije. Praksa pokazuje da se deca lakše prilagođavaju novom okruženju i bolje ga prihvataju ukoliko su uključena u aktivnost čiji je glavni cilj zabava i deljenje radosti u grupi. 

U novoj emisiji  „3x IN“ na City radiju, master muzikoterapeut, Ivana Ilić, osnivač muzičkog studija za decu i roditelje „Musicorn“, objasniće zašto je muzika važan motivacioni element i u procesu inkluzije.

Muzika je snažno sredstvo komunikacije i motivacioni element, a može se primenjivati ne samo u umetničko kreativne, već i u podsticajno razvojne i terapijske svrhe. Ona često podstiče razvoj mnogih veština kod dece, objašnjava Ivana Ilić, master muzikoterapeut.

U Ivaninim radionicama se pre svega preventivno deluje i zato njen program rada nije tipičan edukativno-obrazovni.

Različiti su razlozi zbog kojih roditelji dovode svoju decu u MUSICORN. Osim dece koja imaju poteškoće u razvoju, tu  su i deca kod kojih su slabije razvijene neke veštine, poput govornih, ili su prosto stidljiva i zatvorenija pa im je neophodan podsticaj da se oslobode, socijalizuju i podignu samopouzdanje.

Sve mame sa kojima smo razgovarali, bez obzira na razlog zbog kog su dovele svoju decu u Ivanin studio, veoma su zadovoljne načinom rada i rezultatima.

Kada govorimo o inkluziji, Ivana smatra da tom procesu - procesu  inkluzije, osnovni princip rada je omogućiti svoj deci jednake uslove i ne zapostaviti njihove potencijale. Kreiranjem individualnog obrazovnog plana i programa za decu nedovoljnih ili natprosečnih kapaciteta, zadovoljavaju se akademske potrebe pojedinca, ali se zapostavlja socijalna dimenzija koja je ključna i osnovna u razvoju dece. 

Muzičke aktivnosti, bez obzira na kreativne i umetničke potencijale, nesumnjivo ujedinjuju pažnju i okupljaju decu i pomažu im da se socijalizuju i izgrade svest o pripadnosti grupi, da se oslobode kroz kreativno izražavanje i podignu nivo samopouzdanja.

Naša sugrađanka Ivana Ilić, završila je master studije na dva državna univerziteta u Španiji „Ponteu Fabra“ i „Ramon Llulli“ i stekla zvanje muzikoterapeuta. Ona radi i sa decom sa poteškoćama u razvoju, ali i sa decom koja nemaju izraženih problema.  

Jedna od mama  čiji sin dolazi kod Ivane saradnju je započela zahvaljujući Mensinoj školi za darovitu decu, a u radu školice po NTC sistemu sa niškom decom radila je i Ivana. Ta saradnja traje već godinu dana, a ona je veoma zadovoljna rezultatima, da sada, kako nam je rekla uz iskreni osmeh, sluša i prati Ivanu. 

I Ivana Ilić je veoma zadovoljna rezultatima koje postiže. Naravno, i sama primećuje napredak, ali joj je veoma važna i povratna informacija koju dobija od roditelja kada je reč o napretku deteta, bilo da je reč o radu sa detetom sa smetnjama u razvoju ili sa posebno nadarenom decom, jer i jednima i drugima je neophodna dodatna podrška.

Primena ovakvih programa, smatra Ivana, i u predškolskim ustanovama omogućava bolju organizaciju i uopšte u školskom obrazovnom sistemu. 

Muzikoterapija se već promenjuje u tri niška vrtića kao preventivna, dijagnostička i terapijska metoda sa ciljem da utiče na razvojne nepravilnosti ili stimuliše i odneguje velike potencijale koje neka deca poseduju, a sve to na grupnim radionicama koje stvaraju timski duh i podižu socijalnu svest kod dece.

Kada je počinjala rad u radionicama ovakvog tipa u Nišu, Ivana nije nailazila na potpuno razumevanje. Za većinu je to bilo nešto potpuno novo i drugačije. Sada je već situacija dijametralno različita.

Mnoge evropske zemlje, kao što je Švedska, ulažu u rano i obavezno muzičko obrazovanje, podstaknute velikim brojem istraživanja o uticaju muzike na opšti razvoj dece, a ciljevi nisu sticanje muzičkih znanja, već upotreba muzike kao motivacionog elementa za razvoj zdravog socijalnog bića.

Projekat 3xIN podržali su Ministarstvo kulture i informisanja i GO Pantelej.

Komentari (0)

ostavi komentar

Nema komentara.

Ostavi komentar

antiRobotImage

Najčitanije

Najviše komentara