Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Samnji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Zaštitimo svoja potrošačka prava

09. 11. 2016. Niš

Izvor: City radio

Da li su kupci informisani o svojim pravima?

Svest građana o potrošačkim pravima na višem je nivou nego ranijih godina. Iako ankete pokazuju da su edukovaniji nego ranije kada je reč o njihovim potrošačkim pravima, kupci su još uvek zbunjeni kome, gde i u kom roku treba podneti prigovor, odnosno reklamaciju na kvalitet robe.

Perica Stojčev, sekretar Centra za zaštitu potrošača Forum, kaže da ima napretka kada je reč o svesti građana da treba da vode računa o svojim potrošačkim pravima, ali još uvek ima onih koji nisu u dovoljnoj meri informisani.

„Prvo i osnovno što potrošači treba da znaju je da se prilikom reklamacije proizvod reklamira u prodajnom objektu, ne nosi se u servis. Ukoliko se radi o tehničkoj robi u prvih 6 meseci kupac može da bira da li će da traži povraćaj novca, zamenu ili popravku. Bez njihove pismene saglasnosti prodavac ne može da pošalje proizvod na servisiranje. To važi i samo ako je do defekta došlo ne krivicom potrošača, već usled nekvalitetnog proizvoda“, kaže Stojčev.Nakon što je kupac reklamirao proizvod zbog određene štete, neispravnosti ili kvara, kod prodavca, ukoliko njegov zahtev za reklamaciju bude odbijen, potrošač ima pravo da se dalje žali i nekoj potrošačkoj organizaciji.

„Princip je takav da se prvo obraćaju prodavcu gde su kupili proizvod. Trgovci su u obavezi da postupe po tome u roku od 8 dana, da odrede lice za prijem reklamacije, vode pro evidenciju i kažu potrošaču koja su njegova prava. Nakon toga, ukoliko zahtev potrošača bude negativno rešen, odnosno odbijen, oni mogu da se obrate Centru za zaštitu potrošača Forum u Nišu ili drugoj potrošačkoj organizaciji koja je teritorijalno i lokalno nadležna, da pokušamo da se u vansudskom sporu uvaži prigovor potrošača. Ukoliko se ne reši ni na taj način, potrošač ima pravo da pokrene postupak pred sudom“, objašnjava sekretar Forum-a.

Perica Stojčev, sekretar Centra za zaštitu potrošača Forum, objašnjava nam rad ove niške organizacije. Iz Niša i okoline na mesečnom nivou njima se javi oko 300 nezadovoljnih kupaca, međutim veliki je broj onih koji se iz određenih razloga ne javljaju Centru.

„Centar za zaštitu potrošača Forum je potrošačka organizacija, koja je nadležna na teritoriji južne i jugoistočne Srbije, ne samo za Niš. Regionalno savetovalište radi, i oko 300 potrošača mesečno ima prigovore, ne samo iz Niša. Na robu, komunalne ili neke druge usluge. Smatramo da postoji veći broj potrošačkih problema. Više je uzroka što se ljudi nama ne javljaju. Jedan je neznanje svojih potrošačkih prava. Drugi je verovatno skeptičnost, da će se javiti bez razloga, ili ih čak sami trgovci ubede da je uzaludno da ulažu prigovor , jer su sami krivi“, priča Stojčev.

Iako se najveći broj pritužbi i poziva potrošača odnosi na kupovinu obuće i odeće, mobilnih telefona, računara, nameštaja, televizora, građani bi trebalo da znaju da se njihova potrošačka prava svakako primenjuju i prilikom korišćenja određenih usluga, preduzeća, firmi, ili kompanija.Ukoliko Nišlije imaju pitanja ili probleme u vezi sa kupovinom mogu da se obrate Centru za zaštitu potrošača FORUM, gde mogu dobiti pravnu pomoć i budu upoznati sa svojim potrošačkim pravima.

Broj telefona Centra za zaštitu potrošača FORUM je 525-040, a njihove kancelarije nalaze se u Dušanovom bazaru.

Tekst je realizovan u sklopu serijala „Zaštitimo svoja potrošačka prava“ uz podršku Gradske Opštine Pantelej.

Komentari (0)

ostavi komentar

Nema komentara.

Ostavi komentar

antiRobotImage

Najčitanije

Najviše komentara