Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Samnji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Zaštitimo svoja potrošačka prava

16. 11. 2016. Niš

Izvor: City radio

Šta kažu građani o svojim potrošačkim pravima?

Šta kažu građani i koliko su upoznati sa svojim potrošačkim pravima, a posebno sa tim kako ih zaštititi? Neki su itekako informisani, međutim ima i onih koji ništa ne znaju o tome.

Podaci Centra za zaštitu potrošača Forum pokazuju da se najveći broj pritužbi i poziva potrošača odnosi na kupovinu obuće i odeće, mobilnih telefona, računara, nameštaja, televizora. Građani bi trebalo da znaju da se njihova potrošačka prava svakako primenjuju i prilikom korišćenja određenih usluga, preduzeća, firmi, ili kompanija.

„Za ono što ne znamo, kažemo raspitaćemo se. Potrošačka prava su širok dijapazon svega. Od ishrane, tehničkih uređaja, usluga, popravki, zato ne možemo da znamo na sve da odmah odgovorimo. Zato imamo saradnike raznih profesija. Ranije je bila praksa da kada odnesete telefon na popravku kažu vam da ste sami krivi. Onda su nam iskusniji pomogli da rešimo to. Trgovci se trude da izbegnu koliko je moguće Zakon o zaštiti potrošača, da pronađu rupe i zaštite se. Mi se trudimo u suprotnom smeru, da se Zakon što striktnije poštuje i da potrošači budu što bolje zaštićeni. To je večita utakmica “, rekao je Perica Stojčev, sekretar Centra za zaštitu potrošača Forum.

Neki od stanovnika Panteleja sa kojima smo razgovarali nisu preterano ili uopšte upoznati sa svojim potrošačkim pravima, pojedini iskreno kažu da su inertni, ali ima i onih koji ne prepuštaju stvari slučaju.

„Pretpostavljam da imam pravo da sve što me interesujem pitam trgovca. Ukoliko sam nezadovoljna tražim da mi se vrate pare. Dešavalo mi se više puta da kupim nešto u prodavnici, da je u gondoli jedna cena, a u terminalu druga. Reklamirala sam, teže je bilo, ali sam uspela da sa prodavcem rešim, ako ne sa njim onda sa šefom radnje“, objasnila je Pantelejka.

„Pravo da vam kažem, do sada nisam reagovao, prećutim, možda sam inertan. Ali kada bih se žalio na nešto to bih učinio kod Tržišne inspekcije“, kaže naš sugrađanin.

„Koji rok imam da se žalim, da li je dobar kvalitet, za hranu da li je GMO, za voće i povrće da li je prskano ili ne, sve to ulazi u moja prava. Prvo bih se žalila prodavcu. Najpre lepo, pa ako nema efekta onda grubo, oštro i arogantno. Čula sam za Forum, ali njima mnogo treba podrške. Žalila bih im se da je veliki iznos proizvoda koji hoću da reklamiram, tipa preko 300 evra, ali sam sigurna da bih i sama rešila pozitivno sa prodavcem“, rekla je žena srednjih godina sa Panteleja koja je nedavno ostala bez posla.

„Nisam imao priliku do sada da se žalim na nešto, ali znam da za zaštitu potrošačkih prava postoji agencija ili služba za prijavljivanje. Ako bih hteo neku robu koja je u garanciji, a neispravna je išao bih tamo da prijavim, očekivao bih savet“, kaže stariji meštanin Panteleja.

Nekim građanima drugih niških opština sa kojima smo razgovarali dešavali su se problemi sa proizvodima koje su kupovali. Ipak, kako nam je rekao jedan Nišlija, pozitivan ishod po njega bio je rezultat poznavanja potrošačkih prva. O iskustvima nekih naših građana čitajte i u nastavku serijala.

Serijal tekstova „Zaštitimo svoja potrošačka prava“ realizovan je uz podršku Gradske Opštine Pantelej.

Komentari (0)

ostavi komentar

Nema komentara.

Ostavi komentar

antiRobotImage

Najčitanije

Najviše komentara