Home  |  Program  |  Projekti  |  Zaštitimo svoja potrošačka prava  |  Šta kada su građani nezadovoljni radom JK preduzeća?
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Samnji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Zaštitimo svoja potrošačka prava

23. 11. 2016. Niš

Izvor: City radio

Šta kada su građani nezadovoljni radom JK preduzeća?

U domenu potrošačkih prava nezadovoljnih građana ima ne samo kada je o robi reč, već možda i više kada govorimo o uslugama. Šta građani mogu da očekuju kada iznesu svoje probleme, na primer, predsedniku jedne opštine, ili bi svrsishodnije bilo da se obrate onom Javno komunalnom preduzeću čijim su uslugama nezadovoljni. Koliko realno opština može u ovom domenu da pomogne građanima?

Iako su Javno komunalna preduzeća u obavezi da prime građane koji imaju primedbe na njihov rad ili su nezadovoljni uslugama, i da reaguju kako bi njihova potrošačka prava bila zadovoljena, iako postoji i Centar za zaštitu potrošača Forum, neki građani odlučuju da podršku potraže i u svojoj opštini.

Kako nam je objasnio predsednik GO Pantelej Bratimir Vasiljević, brojni građani na prijemu kod njega ulažu primedbe upravo iz domena potrošačkih prava na postupanje i ponašanje javno komunalnih preduzeća, Vodovoda, EPS-a, i druge ustanove koje se bave pružanjem usluga.

„Često građani dolaze i traže našu pomoć i naše učešće u rešavanju problema, a mi svakako pomažemo koliko je to u našoj moći. Imamo problem kada su u pitanju JKP i ustanove sa nivoa Republike, tu se teško probija barijera, jer su veoma zatvoreni sistemi. Sa pozicije predsednika opštine postavljam pitanje kakav je onda položaj pojedinca pred tim preduzećima. Sa druge strane, kod JKP koja su u sastavu lokalne samouprave, brže i lakše dolazimo do rešenja“, objašnjava Vasiljević.

Kako tvrdi predsednik GO Pantelej, njegovi sugrađani neretko se žale na vodu, struju, higijenu, uglavnom na fakture koje im stižu.

„U EPS-u čestu spajaju račune za dva-tri perioda, fakturišu jednom, a to prelazi u crvenu zonu sve, i šalju pojedincima. Ljudi s pravom negoduju. Ono što nije očitavano mesecima, ne treba da se svaljuje na jedan mesec. Svi znamo kako izgleda kada se tako tarifira, crvena, zelena i plava zona“, dodaje on.Meštane sa takvim problemima potom, objašnjava predsednik, upućuju na meritorna mesta, gde su rešenja moguća, budući da u upravi ove opštine obavljaju komunikaciju direktno sa upravama svih JKP.

„Ponavljam da kada su u pitanju JKP kojima upravlja lokalna samouprava vrlo lako i brzo se rešavaju problemi“, rekao je za City radio Vasiljević.

Predsednik GO Pantelej zaključuje da Pantelejci nemaju naviku i retko traže pomoć kada su u pitanju proizvodi, tehnička roba i ostalo, jer kako kaže, postoje Tržišna inspekcija, Forum za zaštitu potrošača i drugi.

Građani se kod trgovaca žale, te je previše da traže pomoć i u upravi opštine, ali su, kako tvrdi, svakako u upravi GO Pantelej spremni da i tim potrošačima pruže pravnu pomoć ili daju savet. Slična situacija je i u ostalim gradskim opštinama.

Šta sve građani treba da znaju i kako da se najlakše informišu o zaštiti svojih potrošačkih prava, čitajte i u narednim tekstovima iz serijala "Zaštitimo svoja potrošačka prava".

Serijal tekstova „Zaštitimo svoja potrošačka prava“ realizovan je uz podršku Gradske Opštine Pantelej.

Komentari (0)

ostavi komentar

Nema komentara.

Ostavi komentar

antiRobotImage

Najčitanije

Najviše komentara