Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Samnji veličinu slova štampaj štampaj

Pošalji prijatelju

Sport

02. 04. 2013. Niš

Autor: Zorica Milenković Izvor: City radio

Nišlija Pavle Ranđelović biciklom prolazi kroz bivšu SFRJ

Za 5 godina biciklom prešao pola Ekvatora

Cikloturista, inače naš Nišlija, Pavle Ranđelović, student prve godine Elektronskog fakulteta, sa svojim kolegom iz Čačka, Stefanom Lukićem, krajem jula ili početkom avgusta voziće maraton pod nazivom „Bratstvo i jedinstvo“.

Njih dvojica prošle godine vozili su 2 etape maratona kroz Zapadno pomoravlje i Šumadiju, a ove godine njih dvojica izvešće mega maraton, dug između 1.600 i 1.800 km, kroz 4 bivše jugoslovenske republike - Srbiju, Crnu Goru, Bosnu i Hrvatsku.

„Trasa maratona bi krenula iz Niša i završila se u Nišu. Išli bismo preko Čačka, zatim Višegrada, Srbinja, odnosno Foče, spustili bismo se niz Šćepan polje do Kanjona reke Pive, koji je jedan od najvećih u Evropi, dalje idemo do Nikšića, preko Slanog jezera do Cetinja. Tu se penjemo do mauzoleja. Odatle se spuštamo ka Boki Kotorskoj, silazimo u Kotor, preko Risna idemo za Herceg Novi, a dalje preko Prevlake za Dubrovnik.

Od Dubrovnika, preko Neuma idemo do Metkovića, a gore se penjemo za Bosnu. Onda preko Mostara, Konjica dolazimo u Sarajevo. Zatim preko Hercegovine idemo do Zvornika, prelazimo Drinu i vraćamo se ponovo u Srbiju. Trasa u Srbiji ide preko Loznice, Valjeva, preko Mionice do Takova, a odatle za Gornji Milanovac, Kragujevac, i od Kragujevca do Niša se spuštamo preko Levča, Varvarina, i Aleksinca stižemo u Niš“, kaže Pavle.

Maraton će trajati 10 do 12 dana, sa kraćim pauzama zbog obilaska pojedinih mesta, ali svakako bez prekida. Mnogo toga zavisi i od vremenskih prilika, kaže Pavle.

„Dnevno ćemo prelaziti između 150 i 180 km, nekada možda i manje, što zavisi od konfiguracije terena i vremenskih prilika“, priča nam Pavle.

SPORT NE POZNAJE GRANICE

Organizacija ovog maratona ne ide ni preko jednog udruženja, već je to odluka Pavla i Stefana.

„Organizacija ovog maratona je naša slobodna volja. Želja nam je da razbijemo neke psihološke barijere koje su nametnute kroz politička dešavanja. Sport ne poznaje granice, nacionalizam, veru... Na dosadašnjim maratonima sam imao mnogo pozitivnih iskustava. I Stefan, takođe, prolazeći kroz bivše jugoslovenkse republike, nikada nije imao ni jednu lošu reč o bilo kome. Štaviše, svi su mu na tom putu pomagali. I mi smo od onih ljudi koji vole da pomažu drugima“, rekao je Pavle za naš portal.

Ovo je podvig dvojice drugara - da u cikloturizmu naprave nešto značajno. Sa druge strane, ovi maratoni su jako skupi, pa su i donatori dobro došli.

„Cikloturizam je jedan od najskupljih sportova. Jeftiniji način, podrazumeva spavanje u šatoru i vožnju bicikla, koji ne bi bio tako pouzdan. Tu su i troškovi hrane i pića, uglavnom vode. Ipak, važna je tehnička opremljenost bicikla, jer je konfiguracija terena često loša. Tu su i dresovi. Neki ljudi mogu da priušte sami sebi sve to. Stefan i ja smo sami kupili svoje bicikle. Dugujem zahvalnost i bivšem predsedniku opštine Pantelej, Slaviši Diniću. Opština mi je donirala novac, pre 2 godine, i tada sam kupio nove točkove. Trošak po danu može biti od 15 do 20 evra. Mi ćemo se potruditi da sami to finansiramo, ali smo otvoreni i za potencijalne donatore, koje bismo reklamirali na dresovima“, kaže Pavle.

Biciklizam kao sport doprinosi pre svega zdravlju, i fizičkom i psihičkom, cikloturizam vam otvara vidike i prelepo je kada shvatite da na ovaj način možete da provedete deo leta, a da vam se život ne svodi na kafiće i diskoteke, rekao je Pavle za City radio.

Za 5 godina koliko se bavi cikloturizmom Pavle je prešao po kilometraži pola Ekvatora, a Ekvator ima 41.000 km, a u Srbiji je obišao više od 350 naseljenih mesta.

SPOJIO LEPO I KORISNO

Pavle Ranđelović ima 19 godina, a poslednjih 5 bavi se cikloturizmom. Uz ovaj sport on je zaljubljenik i u fotografiju, ali i u planinarenje.

„Zimi planinarim često i na planini sam napravio divne fotografije. Spoj cikloturizma i fotografije je takođe fantastičan i nešto za mene stvarno jedinstveno. Istu relaciju možemo preći i kolima, ali iste fotografije nećemo napraviti. Kada putujete autom pored nekih mesta prođete i ne zapazite detalje, ne možete se baš na svaki kilometar zaustavljati. Ovaj sport vam to omogućava“, rekao nam je Pavle.

Pavle Ranđelović je inače poznat i po tome što su njegove fotografije objavljene u italijanskom časopisu Vog, ali i u nekim domaćim časopisima za kulturu fotografije. Imao je izložbe fotografija u Beogradu, a većina tih fotografija napravljena je upravo na biciklističkim turama.

Nove fotografije, Pavle Ranđelović i njegov drug iz Čačka, Stefan Lukić, doneće tokom leta, kada se budu vratili sa maratona „Bratstvo i jedinstvo“.