Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Samnji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Društvo

28. 11. 2012. Niš

Autor: Tijana Nikolić Izvor: City radio

Inkluzija kao preduslov za kvalitetniji život

Društvo za razvoj dece i mladih “Otvoreni klub” predstavilo je svoj projekat “Građansko društvo za inkluzivno obrazovanje – obrazovanje po meri dece”, koji treba da podigne nivo svesti građana o značaju inkluzivnog obrazovanja, ali i same inkluzije.

Inkluzivno obrazovanje podrazumeva da deca sa smetnjama u razvoju i invaliditetom budu uključena u redovan obrazovni sistem, a ne da pohađaju specijalne škole. Srbija je ušla u proces inkluzivnog obrazovanja, ali stvari u školama ne funkcionišu baš onako kako Zakon o inkluziji nalaže.

“Jedno je nacrt zakona, a drugo svakodnevna praksa u školama. Pored ljubavi i pažnje koju nastavnik treba da pruži toj deci, on ima još 30 dece sa kojima treba da ispoštuje i redovan nastavni program, a ako se vi sami fokusirate samo na to jedno dete, gubite koncept sa ostalima, i obrnuto. Neophodna je saradnja roditelja, škole, medija kako bi se inkluzivno obrazovanje sprovodila kako ta deca zaslužuju”, rekla je Aleksandra Projović, direktorka OŠ “Stefan Nemanja”.

Inkluzija ne podrazumeva samo obrazovni sistem, već celokupan društveni život takve dece. Mnogi roditelji ni ne znaju svoja prava i obaveze, a i društvo je malo obavešteno o tome šta zapravo znači inkluzija.

“Roditelji moraju da se više informišu i bore za tu decu, jer što ih pre uključimo u svakodnevni život, jer to je jedini kvalitetan i ispravan način da ta deca kvalitetno žive. Najvažnije je podizanje društvene svesti o bitnosti inkluzije, koja je dublji process od samog obrazovanja. Inkluziju treba razumeti i ulagati u nju”, rekao je Dragoslav Radoičić, predsednik udruženja “Dan” i roditelj takvog deteta.

Od 797 dece sa invaliditetom niko nije pohađao redovnu osnovnu ili srednju školu, a samo 19% pohađalo je specijalne škole.

“Ono što želimo je da ispratimo proces inkluzivnog obrazovanja i da svako dete bude jednako u tome. Neophodna je institucija koja se prilagođava detetu, roditelj spreman na saradnju i lokalna zajednica otvorena za saradnju. Svaka škola dobila je timove za sprovođenje ovakvog obrazovanja, nastavnici su prošli neke obuke i rade na tome uveliko, ali potrebno je da se obezbede resursii da se krene sa konkretnom pričom”, rekao je Saša Stefanović, iz “Otvorenog kluba”.

Neophodno je da ta deca imaju personalne asistente koji će im pomagati na časovima i olakšati im praćenje nastave. Ali, kako kažu, para za to nema.

Zaštitnica građana, Marina Mitić, kaže da su imali prigovore dece i njihovih roditelja na tu temu i da je njen stav da Grad treba da izdvoji novac za takve stvari koje su neophodne za sprovođenje inkluzivnog obrazovanja, ali da nije sigurna da li Grad trenitno ima to u sklopu svog budžeta.

Komentari (0)

ostavi komentar

Nema komentara.

Ostavi komentar

antiRobotImage

Najčitanije