Društvo
14. 12. 2012.
ANEM zatražio nov Zakon o oglašavanju
ANEM traži od nadležnih ministarstava donošenje novog Zakona o oglašavanju. Iako nije medijski zakon, taj pravni akt ima važan uticaj na funkcionisanje medija i zato ANEM insistira da procedura donošenja novog Zakona o oglašavanju počne u najkraćem roku.
U dopisu Asocijacije nezavisnih elektronskih medija ministarstvima kulture i informisanja i spoljne i unutrašnje trgovine i telekomunikacija zatraženo je hitno usvajanje novog Zakona o oglašavanju, kako bi taj propis bio u potpunosti usklađen sa medijskim zakonima čija je izrada u toku.
Neophodno je usvojiti potpuno nov Zakon o oglašavanju, jer postojeći u izmenjenim uslovima poslovanja na medijskom tržištu ne predstavlja odgovarajući pravni okvir i nikakvim evetnualnim izmenama ne bi mogao da odgovori na nove okolnosti, ocenjuje ANEM.
ANEM upozorava da važeći Zakon o oglašavanju nije u skladu sa evropskom regulativom i praksom, posebno Direktivom EU o audiovizuelnim medijskim uslugama, a takođe dopušta različita tumačenja, što dovodi do ozbiljnih problema u njegovoj primeni.
Novim Zakonom o oglašavanju potrebno je urediti i neke okolnosti, koje važeći zakon ne prepoznaje, kao što je oglašavanje u okviru stranih programa koji se reemituju u Srbiji, ali i druga pitanja koja su se u radu emitera pokazala kao problematična, navodi se između ostalog u dopisu ANEM-a.
Komentari (0)
ostavi komentarNema komentara.