Home  |  Vesti  |  Društvo  |  Ne prođe mesec dana da se na Somborskom bulevaru ne dogodi neka saobraćajna nesreća
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Samnji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Društvo

19. 10. 2020.

Autor: Jelena Jocić Izvor: City radio

Ne prođe mesec dana da se na Somborskom bulevaru ne dogodi neka saobraćajna nesreća

Porodica Milenković živi u ulici Radoja Domanovića, na Somborskom bulevaru, tik do kružnog toka od kog ih deli trotoar širine oko dva metra. Od izgradnje kružnog toka 2013. godine, na ovoj trasi dogodio se veliki broj saobraćanih nesreća, a prošle godine porodica je umalo nastradala kada je bahati vozač skliznuo sa puta i uleteo im u dvorište. Nedavno se dogodila još jedna nesreća u kojoj je polomljen saobraćajni znak, postavljen na samo dvadeset metara od njihove porodične kuće.

Prilikom izgradanje kružnog toka obratio sam se tadašnjem direktoru Direkcije za izradnju grada, Banetu Jovanoviću i ukazao mu da plan nije dobro urađen i da će biti problema, čak sam nacrtao i skicu i dao predlog, ali me nije poslušao, započinje svoju priču Blagoje Milenković.  Napisao sam jedan dopis 27.4. 2012. sa prilogom skice šta bi trebalo uraditi da se izbegnu eventualne nesreće, pre nego se kružni tok izrgradi. Dobio sam odgovor da to više nije u ingerenciji grada i da samo investitor može dati nalog za izmenu tehničkog rešenja. JP Direkcija za izgradnju više nema nadležnosti nad izgradnjom ovog objekta, a ja sam smatrao da oni imaju više prava i uticaja da kažu da se promeni tome kome treba, ali to je tako i ostalo, kaže Blagoje.

 Mesec dana po završetku kružnog toga 27. juna 2013. dogodio se prvi udes na Somborskom bulevaru. Za sedam godina zabeleženo je oko 30 udara u ivičnjak, a o tome svedoče brojne ogrebotine. Ivičnjak je jedina barijera koji bahate vozače sprečava da ulete u kuću, ističe naš sagovornik i dodaje da je u ovom delu brzina ograničena na 30km/h, ali da vozači nažalost ne poštuju propise. Iz pravca Panteleja vozači voze velikom brzinom, a konfiguracija kružnog toka je takva da dve sile upravljaju vozilima otuda, ne u smislu vozača nego u smislu puta. Put je jako klizav i kada padne čak i slabija kiša oni skliznu i naprave udes.

 Pozvali smo Baneta Jovanovića i zatražili da prokomentariše navedene tvrdnje. Ovo prvi puz čujem, da se ljudi žale na neki kružni tok. Ako se i desio jedan i dva udesa ne znači da je problem u kružnom toku ili bulevaru, nego u bahatim vozačima. U tom delu dozvoljena brzina vožnje je 50km/h, a  ako je neko vozio 120 km/h i prekoračio brzinu, onda je problem u bahatosti i nepoštovanju propisa. Dodaje da se na Bulevaru Cara Konstantina dešava mnogo više nezgoda pogotovo onih sa tragičnim ishodom i da  zna za bar pet udesa sa tagičnim ishodom koji sz se dogodili u poslenjih 15. godina. Jovanović predlaže da se postavi elastična ograda kako bi se zaštitila imovina porodice i njihovi životi.

Septembra meseca prošle godine vozač u alkoholisanom stanju skliznuo je s puta s puta i uleteo u dvorište porodice Milenković. Bila je duboka noć, spavao sam čvrstim snom, kada me je iznenada u 3h i 40 minuta probudila buka i škripanje guma, a potom se čuo udarac koji je zatresao kuću, istrčao sam napolje i video automobil koji je uleteo u moje dvorište. U autu su bila dva mladića. Vozač, vidno pijan izašao je iz auta i zapretio nam da će nas ubiti ako pozovemo policiju, priseća se Blagoje.

O tome svedoči i njegova ćerka I. M.: Bila sam jako uplašena. Pretio nam je i vikao da će nas ubiti, zapaliti, da ćemo ga zapamtiti. Strahovala sam za svoje roditelje, ali i za život svog deteta i svoj. Sakrila sam se iza kuće i pozvala policiju. Došli su nakon nekih 40 minuta i odveli mladića , međutim on se sve vreme okretao ka nama i pretio i dalje, ne obraćajući pažnju na prisustvo policije, priča sagovornica i dodaje da je čak njenoj malolenoj ćerki nudio novac da se sve reši bez pristva policije uz reči: Ti si mlada razumeš me. Zašto se ne bismo dogovorili za neke pare?

 Milenkovići su podneli tužbu protiv mladića, ali sudski epilog još čekaju. Blagoje već sedam godina upućuje zahteve nadležnim isntitucijama, ali rešenja nema. Uputio je dva dopisa Gorici za postavljenje stubića ispred kuće, ali odgovora nije bilo, zatim je uputio dopis opštini Pantelej, a oni su ga uputili na Sekretarijat za komunalne delatnosti energetiku i saobraćaj. Sekretarijatu se obratio 10.12.2018, ali odgovor nikada nije stigao.

Ističe da je ranije predlagao nadležnima da postave ležećeg policajca ispred pešačkog prelaza kako bi se smanjila brzina, ali je dobio usmeni odgovor da ležeći policajac ne može biti postavljen na deonici puta gde prolazi gradski saobraćaj. Kako je onda moguće, pita se Milenković da u ulici Kosovke devojke
postoje čak tri ležeća policajca, a gradski autobus tu svakodnevno prolazi po više puta?

Ulice bulevarskog tipa imaju po tri saobraćajne trake i u tom delu je brzina kretanja vozila ograničena na 50km/h. U takvim  ulicama nije moguće postaviti ležeće po9licajce, objašnjava Igor Trajković iz Sekretarijata za saobraćaj.

Prošlog meseca naši kućni ljubimci su nastradali zbog nesavesnih vozača. Ne znam da li se hvale time što krše propise i ugrožavaju sopstveni i tuđe živote, pita se Milenković i dodaje da je on 40 godina vozač i da nikada nije vozio iznad 100km/h. Predlaže da se ispred kružnog toka postavi saobraćni znak klizav put, kako bi vozači bili oprezniji, kao i kamere koje bi snimile bahate vozače koji ne poštuju propise, kako bi bili sankcionisanii i dodaje vidno uznemiren da ne prođe ni mesec dana da se ne dogodi neki udes ili nesreća.

Direktor Direkcije za izgradnju,Neboljša Lović kaže da je kružni tok na Somborskom bulevaru izgrađen uz par grešaka pre svega iz pravca Čalija od istoka ka zapadu. Osa kružnog toka je spuštena. Osovina, onosno centar kružnog toga je pomeren dole južno i da bi se to ispravilo potrebna su ogromna sredstva.Kružni tok je rađen sredstvima Republike. Nadzorni organ je bio Niš stan i ta izgradnja nema veze ni sa Direkcijom, ni sa Gradom, ističe Lović.

Dodaje je na tom bulevaru manja frekvencija saobraćaja, te pojedini bahati vozači pribegavaju brzoj vožnji kako bi isprobali svoje automobile i uživali u brzoj vožnji kršeći pritom saobraćanje propise.

Komšije iz ove ulice su nam ispričale da već duže vreme imaju problem sa bahatim vozačima, posebno u kasnim noćnim satima, te da su se obraćali za pomoć nadležnim organima, ali je problem ostao nerešen.

Podsetimo najstrože kazne za prekoračenje brzine kreću se od 120.000 do 140.000 dinara uz zatvorsku kaznu u trajanju od 30 do 60 dana, ili kaznom rada u javnom interesu u trajanju od 240 do 360 sati i novčanom kaznom u iznosu od 120.000 do 140.000, ako vozač prekorači dozvoljenu brzinu na putu i u naselju za 90Km/h. Takođe vozaču se izriču kumulativno 15 kaznenih poena i zaštitna mera zabrane upravljanja motornim vozilom u trajanju od najmanje devet meseci.

 

 


Komentari (0)

ostavi komentar

Nema komentara.

Ostavi komentar

antiRobotImage