Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Samnji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Lepe vesti

11. 05. 2017. Niš

Autor: Ana Krstić Izvor: City radio

Uspeh niških dama kao inspiracija devojčicama

Da maštaju, ciljaju visoko, streme da ožive svoje snove, da ne robuju predrasudama, budu uporne, istrajne, vredne i maštovite, pet uspešnih dama, čije su životne priče poslužile kao inspiracija, posavetovalo je devojčice iz Niša. Po uzoru na uspešnu kampanju „Inspiring girls“ iz Velike Britanije, organizacija CRTA pokrenula je istoimenu kampanju u Srbiji.

Nakon Beograda i Novog Sada, gde su održani prvi u nizu javnih događaja, i u Nišu je u sredu, 10. maja u Deli prostoru predstavljena buduća kampanja „Inspiring girls“. Na panel razgovoru „Devojčice imaju reč“ sa devojčicama je razgovaralo 5 uspešnih žena iz Niša.

Mlada modna dizajnerka Nevena Kragić, odavno poznata i van granica Niša po svojim jedinstvenim i nesvakidašnjim kreacijama, objasnila je da je imala ludu sreću da postigne uspeh koji je još kao mala priželjkivala.

„Zvuči banalno i kao kliše, ali apsolutna doslednost sebi je ključ uspeha. Ja sam bila ultra stidljiva, nesnalažljiva i smotana jer nisam verovala u sebe, mada je tome doprinelo i odrastanje u maloj sredini. Ali, talenat je isplivao na površinu, procvetala sam i savetujem samo doslednost sebi“, kaže Nevena.

Nastavnica engleskog jezika Ana Živković svojim specifičnim stilom nastave i pristupom đacima, inspiriše i kolege i učenike.  Ana kaže da su karijere današnjih panelistkinja dokaz da uspeh nije došao pravolinijski.

„Nijedna od nas nije rekla “znam šta želim i idem ka tom cilju“. Išle su karijere i u cik-cak, bilo je raznih uspona i padova, ali smo sve bile istrajne i uporne. Ni ja nisam stigla do ovde iz prvog puta. Svi porazi i promašaji su samo nova stepenica do uspeha“, objašnjava Ana Živković.

 

Devojčice je naročito inspirisala preduzetnica Gorana Jovanović Pešić koja je lepo i korisno, kroz svoje dve velike ljubavi, spojila u kozmetičkoj kompaniji “MyGreenWay”.

„Najbitnije je da kada mladi imaju ideju zaista veruju u nju, jer će naići, kao i ja, na brojne različite situacije gde će pasti u iskušenje da odustanu. Kada se bavimo privatnim poslom, naročito je važno da se ne zadržimo samo na toj ideji već da skupimo snagu i nastavimo dalje“, kazala je Gorana Jovanović Pešić.

Ivana Petrović, novinarka i projektna menadžerka City radija, istakla se u razgovorima sa mladim devojkama, koje su, kako su nam otkrile, bile zaintrigirane njenom bogatom profesionalnom biografijom i raznolikom karijerom. Ona im je, poučena svojim iskustvom, prijateljski savetovala da u životu mogu da se bave čime god požele, i da nema podele na muške i ženske poslove.

Još jedna od uspešnih Nišlijki koja je razgovarala sa devojčicama je menadžerka u umetnosti Marija Peternel, koja objašnjava da se kroz život borila sa predrasudama uz pomoć svog buntovničkog karaktera.

„Ja nisam ništa odbacivala. Pokušavajući da utičete na promene, organizujući rok koncerte, baveći se politikom - znači biti buntovan. Sve vreme sam se borila protiv stereotipa i mislim da sam bila uspešna u tome. Nadam se da sam bila model nekim devojčicama kroz ove sesije, bez obzira na njihova interesovanja. Samo mi je bilo važno da im kažem da uvek treba učiti nove stvari, biti radoznao, ne treba se biti statičan“, otvoreno kaže Marija Peternel.

Mlade dame, uzrasta od 10 do 15 godina, reagovale su na takav vid komunikacije sa inspirativnom kreatorkom, novinarkom, preduzetnicom, nastavnicom i menadžerkom pozitivno i sa neskrivenim oduševljenjem.

„Ovo je bilo divno iskustvo, sve panelistkinje su bile fenomenalne! Zahvalna sam im što su bile tu da nam pokažu da su i žene moćne, da ništa nije nemoguće. Moj cilj je da dobijem diplomu engleskog jezika, da učim još puno drugih jezika, i da nekada budem kao ove žene, da se nađem na njihovom mestu“, ispričala nam je 15-godišnja Danica iz OŠ “Kralj Petar I“.

Inače, od kako je pokrenuta u Velikoj Britaniji, kampanja „Inspiring girls“ okupila je 26 hiljada volonterki – uspešnih žena iz različitih oblasti i uključila 300 hiljada devojčica. U okviru ove kampanje žene se vraćaju u osnovne škole, na sat vremena godišnje, kako bi kroz razgovor sa devojčicama od 10 do 15 godina razgovarale o tome šta sve mogu da budu u životu, kako to da postignu i kako bi ih svojim ličnim pričama inspirisale. Na taj način devojčice dobijaju priliku da se informišu o brojnim zanimanjima i mogućnostima koje mogu da izaberu u karijeri i životu.

Komentari (0)

ostavi komentar

Nema komentara.

Ostavi komentar

antiRobotImage

Najčitanije