Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Samnji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Niš

11. 12. 2012.

Autor: Bojan Zeljković Izvor: City Radio

Protokol o izmeštanju pruge iz centra Niša

Ministar saobraćaja Milutin Mrkonjić i gradonačelnik Niša, dr Zoran Perišić potpisali su protokol o izmeštanju pruge i izgradnji železničkog čvora u Nišu. Potpisivanju je prisustvovao šef Delegacije Evropske unije u Republici Srbiji, Vensan Dežer.

Pruga koja prolazi kroz Niš, seče gradske ulice na 17 mesta i predstavlja veliku opasnost za građane, kaže Dežer.

“Na prugama u Nišu, prema mojim saznanjima, poginulo je preko 30 osoba, a danas smo ovde kako bi se ta situacija promenila. Potpisivanjem protokola između gradonačelnika i Ministra saobraćaja počinje realizacija veoma važnog projekta, vrednog oko 1,5 milina evra".

Vensan kaže da je najpre potrebno napraviti studiju o izvodljivosti i uticaju na životnu sredinu, pripremiti tendersku dokumentaciju i proceniti finansijski aspekt.

“Moramo znati koliko će projekat da košta da bismo razgovarali sa investitorima. Naš plan je da to uradimo brzo i da do marta iduće godine izaberemo izvođače kako bi radovi krenuli u junu”, dodao je Dežer.

Jedan od najznačajnijih železničkih projekata na koridoru 10 je izgradnja niškog železničkog čvora, istakao je Ministar saobraćaja Milutin Mrkonjić.

“Pre svega potreban je dogovor stručnjaka kako se ne bi ponavljalo da Niš ima jednu viziju rešenja, a železnica drugu. Vensana sam zamolio da svojim učešćem, a uz pomoć stručnjaka iz inostranstva, pomogne da se izgradi ovaj železnički čvor, što je moja odgovornost i odgovornost gradonačelnika“ kazao je Mrkonjić i najavio da će za 4 godine, Niš dobiti pravi evropski železnički čvor.

Dolazak Ministra Mrkonjića pokazuje da Niš nije slepi kolosek Srbije, kaže niški gradonačelnik.

“Nećemo mi danas ništa rešiti, danas samo otvaramo jednu knjigu koju ćemo zajedno pisati, jednu priču bez preudiciranja rešenja. Svoje mišljenje daće i stručna javnost i građani Niša, kao i EU i do kraja 2014. godine očekujemo da izaberemo rešenje koje je optimalno i za grad i za Srbiju” rekao je Perišić.

Na panel diskusiji u kojoj su učestovali predstavnici Ministarstva saobraćaja, nadležni iz Železnica Srbije i Grada, razmatran je plan o izgradnji nove pruge od Niša do Proseka na dva koloseka u dužini od oko 18 kilometara.

Pruga bi morala biti po međunarodnim standardima sa projektovanom brzinom oko 160 kolimetara na sat.

Komentari (1)

ostavi komentar
sre

22.01.

2020.

Slobi [neregistrovani] u 10:05

Niska Banja gubi zeleznicku stanicu i turizam

Ovim projektom Niska Banja gubi zeleznicku stanicu; naime, stajaliste Palilulska Rampa i stanice CELE KULA i NISKA BANJA bice ukinute jer ce nova trasa da zaobidje Nisku Banju. Nova trasa ce se tek pred Sicevo prikljucivati na postojecu. Niska Banja je vec izgubila tramvaj, Ei bankrotirao... Ovo ce znaciti dalji gubitak turizma za Nisku Banju. Trebalo je projektom zadrzati stanicu NISKA BANJA! Ostalo smatram u redu.

Odgovori

Ostavi komentar

antiRobotImage

Najčitanije