Home  |  Vesti  |  Niš  |  U novinarstvu postoje neke stvari koje su urezane u kamenu i od kojih ne smemo odstupiti
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Samnji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Niš

13. 09. 2020.

Autor: Katarina Mladenović Đorđević Izvor: City radio

U novinarstvu postoje neke stvari koje su urezane u kamenu i od kojih ne smemo odstupiti

U okviru podrške lokalnim medijima, održan je seminar „Kako pisati i opstati?“, na kome je bilo reči o medijskom biznisu u lokalnim sredinama i finansiranju u doba pandemije. Predavači i gosti bili su direktor nedeljnika Vreme Stevan Ristić, urednica emisije Pravi ugao na RTV-u Ljubica Gojgić i Dragan Petković iz Južnih vesti.

Tribinu je otvorio Stevan Ristić, direktor nedeljnika Vreme. Diskusija je započela pitanjem svim učesnicima zašto su odlučili da se bave novinarstvom. Većina je istakla da bi želeli da menjaju stvari u društvu i da nije moguće promeniti ceo svet, ali je moguće promeniti naše male svetove. Oni koji se duže vreme bave novinarstvom naglasili su da novinarstvo uđe u krv i postaje način života i razmišljanja.

Nakon uvodnog dela, Ristić je objasnio kako je Vreme izašlo iz krize devedesetih godina prošlog veka. Govorio je o reklami koja se na televiziji pojavljivala tih godina, a koja je imala veliki uspeh: „Vreme nije izašlo. Proverite zašto.“

Rekao je i da su kroz koronu, kao poslednju krizu uspešno prošli. Kao veoma važan korak istakao je pravovremenu reakciju. Takođe, veoma je važno da se promene neke stvari, a ne da se insistira na formi koja je bila ranije ukoliko to ne funkcioniše. Nedeljnik Vreme je, kada je započela epidemija koronavirusa, odlučio da smanji broj strana i broj štampanih primeraka.

„Mogao bih da kažem da smo iz krize izašli bolje nego što smo u nju ušli. Tiraž je porastao za 20% i to zbog toga što smo imali pravovremenu reakciju. Takođe, davali smo informacije kojih nije bilo kod drugih.“, rekao je Ristić i dodao da će pravo novinarstvo uvek naći svoju publiku.

O kvalitetnom novinarstvu govorila je i Ljubica Gojgić, urednica emisije Pravi ugao na RTV-u. Govorila je o tome da kvalitetno novinarstvo treba da teži tome da informiše, a ne da služi kao tolet papir.

„U novinarstvu postoje neke stvari koje su upisane u kamenu i od kojih ne smemo odstupiti. Mi smo od njih odstupili i to mnogo“, rekla je Gojagićeva i dodala da se dosta toga promenilo pa tako mladi novinari ulaze u svet gde će im urednici reći da budu socijalno inteligentni, što znači da moraju da paze šta objavljuju. Rekla je i da u novinarstvu ne postoji autocenzura, već samo cenzura, koju često vrše urednici.

Završna poruka prvog dela bila je ta da mladi kvalitetni novinari treba da se bore za svoje mesto pod suncem i da probaju da rade u većim medijima. Međutim, ukoliko im to ne bude išlo i vide da ih cenzurišu, trebalo bi da probaju da otvore svoj sopstveni mali medij.

U drugom delu seminara nastavio se razgovor o kvalitetnim medijima, ali i onim manje kvalitetnim. Naglašena je važnost solidarnosti i povezanosti među medijima. Rečeno je da bi trebalo da se daje podrška novinarima i medijima i u lokalnim sredinama, a ne samo velikim imenima, kao i da se stanice ponovo umrežavaju, kao što je bio slučaj devedesetih godina prošlog veka. Solidarnost bi trebalo da se pokaže ne samo kada je potrebna novčana pomoć, nego i u afirmativnom i marketinškom smislu.

Dragan Petković iz Južnih vesti govorio je o tome kako mediji mogu da opstanu i pored toga što od javnih finansija ne mogu da dobiju gotovo ništa. Rekao je da je jedna od mogućnosti finansiranje biznisa, koji ne mora nužno da bude u vezi sa medijima.

“Ne može svako da napravi biznis. Ne treba praviti biznis koji može da ugrozi medijski deo, ali ukoliko se sve uskladi, može da bude uspešno”, rekao je Petković i dodao da ne treba čekati da fondovi raspišu konkurs pa onda razmišljati čime bismo mogli da se bavimo, već da treba unapred planirati. Na tribini je istaknuto da bi čak više medija moglo da napravi jedan zajednički biznis plan, kao i da treba izdvojiti vreme i dobro planirati.

Zaključna poruka bila je da za kredibilne medije ima još mnogo prostora za finansiranje i napredovanje, kao i da je potrebno umrežavanje i planiranje zajedničkih projekata, od kojih će građani imati benefite.

Organizatori su bili City radio iz Niša i Media&reform centar Niš. Predavanje je realizovalo udruženje “Integracije Sada”, uz saradnju sa ambasadom Sjedinjenih Američkih država.

Komentari (0)

ostavi komentar

Nema komentara.

Ostavi komentar

antiRobotImage