Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Samnji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Zabava

23. 12. 2012. Niš

Autor: Dragan Kocić Izvor: City radio

Coca Cola papazjanija

Coca Cola priredila u Nišu nesvakidašnji performans u guranju i borbi za goli život zbog besplatnog slikanja sa Dega Mrazom, a Nišlije pale u humanosti.

Iako je moto ovogodišnje akcije Coca Cola karavana bio prikupljanje knjiga za dečije bolnice, naši ljudi su pokazali da je poenta života dobiti nešto za džabe, a ne uložiti ništa. Epilog toga je užasna gužva za slikanje sa Deda Mrazom i simboličan broj prikupljenih knjiga. 

Coca Cola-i ne služi na čast što je postojalo obezbeđenje koje je brinulo ko se penje u kamion u kome se nalazi Deda Mraz, ali ne i o tome da li mališani mogu podneti gužvu i haos koji su se pravili ispred kamiona, koji je bio glavno mesto dešavanja.

Po ko zna koji put smo pokazali da smo narod koji ne zna ni za kakav red, već samo da mu je bitno da nešto dobije za džabe. A džabe je bilo, eto, slikanje sa Deda Mrazom.

Veliku pažnju privukli su kostimirani medvedići koji su se rado družili sa našim najmađim sugrađanima i pričinili im radost. S druge strane, Coca Cola je uredno obavila svoju misiju indoktrinacije i podsvesnog delovanja na najmalađu populaciju, regrutujući tako buduće ovisnike o najpopularnijem piću današnjice.

Komentari (5)

ostavi komentar
ned

23.12.

2012.

Mama [neregistrovani] u 20:13

Carolija?!

Bila sam sinoc na trgu sa cetvorogodisnjim klincem. Bili smo i prethodnih godina. Sta da se radi, moje dete obozava Njuskicu i drugare u meri koja se meni ne dopada nikako ali ja eto spadam u one mame koje ne smatraju da je malo smrzavanja i boravka napolju po svakojakom vremenu lose po detetovo zdravlje. Jos ako ga to ucini srecnim, utoliko bolje. Poneli smo kesu punu knjizica - posto je sada u fazi raspleza jedinceta pokusavam da ga naucim da deli, daje kad moze i koliko moze. Ucim ga takodje da za to ne ocekuje zahvalnost, jer takvo ocekivanje je ruzno. Zasto je Njuskica tako primamljiv mom klincu ali i hiljadama drugih klinaca, glupo je i objasnjavati. Kolicina reklama kojima je zasipan svakodnevno ucinila je, da iako je lenj da ponovi Macu mezimicu, bez greske poznaje svaki stih bilo koje pesmice koja prati Coca Cola kampanje. Bajkovite, carobne, zanosne su - nema sumnje. Iz istog razloga upire prstic u Na Exic sokic (upire i peva :Ja sam sokic Na Ex-ic). I tu se slabo sta moze uciniti. Da se vratim jucerasnjem karavanu. Iako je kao ideja lepo zamisljen, u praksi je evo vec trecu godinu kako ga pratimo-ruku na srce,traljavo organizovan. Pozadina price, spinovanje nekakve humanosti koju Coca Cola pokusava da probudi u ljudima, pada u vodu onog trenutka kad sve to sto u prvih pet minuta bude prica o darivanju postane stampedo roditelja koji hrle sa decom u narucju da se slikaju sa Deda Mrazom besplatno. Slika prva:Kraj nas zena sa gotovo bebom u narucju, gotovo zapomaze sto sve ide sporo, sto se ljudi guraju, ali stoicki ostaje da stoji i da ceka besplatnu sliku. Obuceni su dobro, reklo bi se i skupo za danasnje uslove. Slika druga: Gospodja sa dva decaka (od kojih je jedan vec odavno prerastao Deda Mraza) nalazi se iza svih, borbeno se probija kroz guzvu, nakon petnaestak minuta je u sredini debelo ispred nas, nakon pola sata se pobedonosno osmehuje sa bine. Privucena njenom bahatoscu obratila sam paznju da li ce odnekud izvuci knjigu i spustiti je u sanke. Nije. Kao ni mnogi drugi. Slika treca: Dva malena decaka romske nacionalnosti stoje sami, bez roditelja u toj guzvi. Stoje po strani i gledaju u sarena svetla kamiona. Razmisljam zar ne bi veca radost bila da se oni popnu i slikaju sa Deda Mrazom. Mozda je moja percepcija losa ali se mogu sloziti sa autorom teksta da su najborbeniji jurisnici na Deda Mraza dosli praznih ruku i da je knjiga skupljeno manje nego sto to zvanican podatak govori. Sa druge strane mnoga deca sa knjizicom u ruci su cekala da bi urucila poklon i bila gotovo zgnjecena od mase. Postavljaju se dva pitanja: Ko je kriv? Mi, sto smo, takvi kakvi jesmo, bahati, bezobrazni i drcni na besplatne stvari ili ipak i organizatori dogadjaja, cija je odgovornost veca sa jacim brendom koji zastupaju. A Coca Cola je najjaci svetski brend, ne smetnimo to s uma. Krivi su svi. Prvi jer smo svesni sopstvenog bezobrazluka ali smo neradi da ga se lisimo a potonji jer vec godinama organizuju outdoor promociju koja uredno ne pogadja cilj. Ne bih da ulazim u raspravu ovde da li je u pitanju filantropija, drustvena odgovornost ili pre svega vesti PR, toliko vest da je citavo stolece nametnuo Deda Mraza u crvenom odelu kao ispunitelja svih zelja. Ono sto ja kao mali smrtni stvor mogu da diskutujem jeste da je neozbiljno i u krajnjoj liniji i uvredljivo za mocni brend kakav je Coca Cola da godinama dozvoljava pretvaranje njihove outdoor promocije u tarapanu. U zemlji Srbiji, gde se ljudi potuku oko besplatnih japanskih tresanja, organizovati javni skup namenjen deci bez obezbedjenja (a tako tvrdi neki decko u komentarima iznad) je u krajnju ruku suludo. Pa ako se ponasanje ljudi ne menja vec godinama, (a ne menja se), zar nije logicnije da se promeni nacin promocije? Zar nije jednostavnije iskljuciti besplatne sadrzaje kakvo je slikanje sa Deda Mrazom na kamionu a zadovoljiti Kodak ili vec koji god da je prijatelj karavana time sto ce se organizovati slikanje bas one dece koja to ne mogu sebi da priuste (deci u domovima, u Svratistu, zasto da ne i deci koja borave na ulici). Njima podeliti sve one limenke Coca Cole da imaju za praznike. Da i njih dotakne ta carolija od staniola? Na trgu organizovati prikupljanje knjiga, igracaka, slatkisa a za nagradu organizovati pravi koncert, pozorisnu predstavu pa da karavan bude ono sto bi trebalo da bude - dva sata (mada bi i sat bio dovoljan) sadrzajnog programa a ne 5 minuta objasnjenja akcije i dva sata haosa oko slikanja. A i mi bi mogli da konacno premerimo sopstvenu humanost a ne da se tesimo unapred spremljenim PR saopstenjima u kojima pise da smo dobri i humani. Realnost cesto pokazuje ne bas tako lepo lice. Oprostite zbog duzine komentara, svako dobro vam zelim.

Odgovori
ned

23.12.

2012.

anonymous [neregistrovani] u 15:59

Re: Srpska sramota

15 ljudi donelo po 100 knjiga :))) Pa ja sam prva odnela jednu knjigu, jer u ovoj opstoj nemastini nisam sebi mogla da priustim da poklonim dve, a kamoli 100 knjiga :D Meni je bilo prijatno i simpaticno, makar nesto da se desava i u nasem gradu

Odgovori
ned

23.12.

2012.

Admin Admin u 15:53

Re: Srpska sramota

Poštovana gospodo iz Coca Cole, svaka čast Vama na humanosti i društvenoj odgovornosti, ali jasno je da iza svega toga stoji potreba za daljom popularizacijom i jačanjem brenda. To se zove PR i nema nikakve veze sa istraživačkim novinarstvom. A gužve se ne bi pravile da ste puštali u kamion samo one koji su donosili knjige, čime bi akcija imala puni smisao. Pa, možda bi u narodu onda i proradilo malo humanosti. Ovako, 1500 knjiga za 2 sata moglo je da se skupi samo ako je petnaestoro ljudi donelo po 100 knjiga, jer retko ko je u onom metežu držao knjigu u ruci.

Odgovori
ned

23.12.

2012.

Marko [neregistrovani] u 14:16

Srpska sramota

Prvenstveno, isuvise tendenciozno pisanje autora teksta koji se bavi iznosenjem pausalnih cinjenica i neproverenih informacija. Napomenucu samo da obezbedjenje nije postojalo vec momci ciji deo posla nije bio zadrzavanje i propustanje ljudi do kamiona, vec su bili primorani na to zbog stravicnog ponasanja nasih sugradjana koji su hrlili ka kamionu ne vodeci pritom racuna o svojoj deci, vec upravo kako je autor rekao, bilo je bitno da je sve BESPLATNO. Druga cinjenica da je prikupljen broj knjiga simbolican je takodje netacna, jer je za dva sata prikupljeno oko 1500 knjiga, sto svakako nije simbolicna brojka. Takodje, ako se vec bavite istraizivackim novinarstvom, trebali ste da napomenete da je Coca-Cola finansirala kompletno renoviranje decijih bolnica ne samo u Nisu, vec u preko 10 gradova Srbije, kao i to da im je uprilicila druzenje sa Deda Mrazom i deljenje poklona bolesnim malisanima. To su cinjenice kojima bismo svi trebali da se bavimo a ne sopstvenom nekulturom, manjkom dostojanstva i osecaja za one koji bi trebali da nam budu najbitniji, a to su deca ! Pozdrav

Odgovori
ned

23.12.

2012.

anonymous [neregistrovani] u 02:34

Svaki put

Otprilike isti nered je i na letnjem Medijana festu, možete o tome pisati nekada

Odgovori

Ostavi komentar

antiRobotImage

Najčitanije