Home  |  Zdravlje  |  Zakazivanje pregleda preko Call centra Doma zdravlja – za nekog savršenstvo, za nekog glavobolja
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Samnji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Zdravlje

27. 04. 2017. Niš

Autor: Ana Krstić Izvor: City radio

Zakazivanje pregleda preko Call centra Doma zdravlja – za nekog savršenstvo, za nekog glavobolja

Pojedinim sugrađanima dogodilo se da, želeći da zakažu pregled kod lekara, iako su već u 7 sati pozvali Call centar Doma zdravlja, čekaju i do 15 minuta na vezi, a na kraju dobiju odgovor da zovu sutra i pokušaju ponovo. Ova neprijatna situacija može da iznervira, a u Domu zdravlja objašnjavaju da takav problem nastaje usled malog broja termina, a velikog broja zahteva za pregledom kod gotovo polovine lekara.

Radno vreme Call centra Doma zdravlja, gde se zakazuju pregledi kod lekara opšte prakse, kao i ginekološki, stomatološki, pedijatrijski i pregledi školske dece, jeste od 7 do 20 sati. Međutim, ne uspe svako da zakaže pregled onda kada želi i onog trenutka kada se javi. Kako nam se požalio jedan, ovom situacijom iznervirani Nišlija, iako je pozvao odmah ujutru po otvaranju linija, nakon čekanja na vezi rečeno mu je da se javi sutra.

„Do pre mesec dana je sve funkcionisalo savršeno. Ja sam se oduševio da je najzad naša država napredovala i uvela našto što radi dobro. Onda mi se odjednom dogodilo da zbog neke promene ceo Niš zove u 7 ujutru i moram da čekam na vezi i slušam onu muziku 15 minuta. Onda se javi operaterka i kaže mi da su svi termini popunjeni kod mog izabranog lekara, i da moram da pozovem sutra ponovo kako bih zakazao“, tvrdi naš sugrađanin.

Jedna od operaterki u Call centru objašnjava za City radio u kojim situacijama je moguće da se ovako nešto desi.

„Velika je gužva ujutru, jer znaju i pacijenti da je ogromna navalica kod pojedinih lekara. U Domu zdravlja je oko 30 lekara opšte prakse, a kod polovine je ta velika navalica, jer oni imaju dugogodišnje iskustvo, većem broju ljudi su izabrani lekari. Najviše je poziva za zakazivanje kod doktora Čede, Lucije, Petra, Maline, Deljanin, Manov-Dimov, Sunčice. Dakle, oni tokom polovine svog radnog vremena obavljaju zakazane preglede, što je ukupno 12 po danu, i neretko se događa da u prvih nekoliko minuta od početka radnog vremena popunimo sve termine kod njih“, priča Maja Blagojević, operaterka.

Inače, optimalni zakonski rok je 15 dana za zakazivanje pregleda kod lekara opšte medicine, a 30 dana za ginekologa i stomatologa. Ukoliko su u tim periodima svi termini popunjeni, operaterke nude alterenativna rešenja.

„Od onog momenta kada pozovete ako je sve popunjeno u tim zakonskim rokvoima, ja ću vas u tom slučaju uputiti da odete kada lekar radi bez zakazivanja, da odete sa knjižicom i čekate red, ili, ako to ne želite, da pozovete sutra. Jer ima ljudi kojima je lakše da zakažu i dođu u svom terminu, imaju obaveze, rade, ne mogu da čekaju“, objašnjava Maja Blagojević.

Maja dodaje da tokom jednog radnog dana u proseku ovaj Centar primi više od 2 hiljade poziva, što je preko 200 poziva koje obavi jedan operater, budući da radi njih 10.

Pored zakazivanja, tokom dve smene u Call centru, operateri rade otkazivanje pregleda, i informišu građane koji pozovu da bi saznali kada rade njihovi lekari koji obavljaju specijalističke preglede.

Komentari (2)

ostavi komentar
čet

27.04.

2017.

dr_anonymous [neregistrovani] u 21:10

E moj ti "online"

Alo stručnjak, kaži mi gde to ima da sam možeš da zakažeš online? Nemoj da lupetaš kad nemaš pojma kako sistem funkcioniše. Broj desetkovanih lekara je toliki da iz dana u dan moraju da menjaju i smenu i ambulantu i ko zna kakve sve promene postoje. I ti sad dođeš i zakažeš online? Drugo na koji način ćeš sprečiti zloupotrebe, zlonamerna zakazivanja i ko zna šta sve još!

Pošto si toliko "pametan", trebao bi da malo izguglaš i vidiš da sve ovo što vodi ničemu drugom do privatizaciji zdravstva nije hir zdravstvenih ustanova i nekih njihovih zaposlenih, već je nametnuto od strane Ministarstva zdravlja koje je softversko rešenje kupilo iz susedne države (Makedonije gde su stvari izgleda ipak uređenije nego kod nas) i na taj način opralo ogromne pare.

Nama lekarima je samo još kuckanje na kompjuterima trebalo da bi pacijentima "zapržili" čorbu! Kod nas u Kliničkom centru pola klinika nema nikakve računare, ovi iz DZ nam šalju svakakve upute, hitne, prioritetne, sa terminom, bez termina, a on ti na grudnu hirurgiju dođe sa mitiserom itd. itd... i mogla bih do sutra da ti pišem o problemima sa kojima se svakodnevno susrećemo, ali ti to ne bi razumeo, kao što nisi razumeo ni ovaj tekst, ali si sebi dao za pravo da pljuješ i komentarišeš.

Odgovori
čet

27.04.

2017.

anonymous [neregistrovani] u 16:37

Online? Misaona imenica

Online da ljudi sami zakazu? To je malo naprednije od ovog skolskog sistema koji je pravio neki zaposleni u slobodno vreme? Da li je toliko tesko povezati sistem i kada ukucate LBO dobijete termine svog doktora?

Odgovori

Ostavi komentar

antiRobotImage

Najčitanije